6 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă București Nord - Pantelimon
Ar fi trebuit să fie prima zi de practică… dar s-a terminat mai repede decât ne așteptam. După ce ni s-au prelucrat normele de protecție a muncii și am cunoscut personalul Reviziei de Vagoane Grivița București, am avut răgaz să citim Instrucția 250 cu privire la Revizia și întreținerea vagoanelor în exploatare.
Și cum eram aproape de gară, am plecat împreună cu câțiva colegi de facultate până la stația Pantelimon de pe Magistrala feroviară 800, într-o plimbare FeRoviaRă de nici 20 de kilometri. Am călătorit cu o ramă electrică ex-SNCF de tip Z6100 care făcea serviciu pe Trenul urban București Nord – Dragonul Roșu – București Obor. Pe această porțiune, calea ferată era aproape nouă, iar trenul a circulat cu viteză sporită - 70-80 km/h.
Rama RIO-RIB a Regiotrans ca Tren Accelerat Brașov – București – Constanța
Trenul București Nord – București Obor în Pantelimon
Și cum eram aproape de gară, am plecat împreună cu câțiva colegi de facultate până la stația Pantelimon de pe Magistrala feroviară 800, într-o plimbare FeRoviaRă de nici 20 de kilometri. Am călătorit cu o ramă electrică ex-SNCF de tip Z6100 care făcea serviciu pe Trenul urban București Nord – Dragonul Roșu – București Obor. Pe această porțiune, calea ferată era aproape nouă, iar trenul a circulat cu viteză sporită - 70-80 km/h.
Rama RIO-RIB a Regiotrans ca Tren Accelerat Brașov – București – Constanța
Trenul București Nord – București Obor în Pantelimon
10:10
Prin Gara de Nord era aglomerație de trenuri, iar noi ne grăbeam să prindem Trenul de București Obor. Mă întâlneam pe o linie din gară cu o locomotivă a Regiotrans din seria 25500, așa-numită ”danseuse” din cauza efectului pronunțat de șerpuire care apare la viteze ridicate. Locomotiva este echipată cu boghiuri monomotoare, deci cu un singur motor pe boghiu. Construită de Alstom, aceasta este capabilă să dezvolte o putere maximă de 2940 kW și o viteză maximă de 140 km/h.
O locomotivă clasică cu dungă roșie a CFR Călători
Rama RIO-RIB a Regiotrans ca Tren Accelerat Brașov – București – Constanța
Locomotiva 25518 a Regiotrans care știe să tracteze trenuri de pasageri în regim push-pull
O locomotivă modernizată la Softronic, în Gara București Nord
10:20
În plină zi de vară, operatorii de la calea ferată verificau linia ferată de la intrare în Gara de Nord.
Gara de Nord, văzută din Trenul Express Dragonul Roșu
Oamenii de la linii care verificau ecartamentul căii ferate
10:30
Deși era o călătorie scurtă, am scos repede capul pe geam și am simțit curenții de aer care ne izbeau în față. Fotografiam vehiculele de pe calea ferată din zona Băneasa, care nu erau puține. De exemplu, am zărit-o pe EA1-767 la tracțiunea Rapidului de Constanța, apoi pe EA1-598 stând de rezervă în Băneasa și o locomotivă diesel-hidraulică manevrând în aceeași stație.
Pe sub Podul Grant
Intrare în Revizia de Vagoane Basarab
Un tren personal de 6 vagoane aștepta să intre la revizie la Basarab
LDH la manevre în Revizia de Vagoane Basarab
Vedere spre Ploiești de pe Magistrala 1000
Pe racordul de pe Magistrala 1000 pe Magistrala 800 – Constanța
Rapidul 680 Constanța – București Nord, numit și Histria
Vagon 21-31 pe Trenul Rapid
Tren Rapid în Băneasa
În apropiere de stația Băneasa
În prim fapt de cosmetizare a căii ferate
Vagoane cu gaz pentru descărcare sau gata descărcate în stația București Băneasa
Locomotiva EA1-0598-7 a CFR Călători
Locomotiva diesel-hidraulică în stația Băneasa
Pod feroviar de pe Magistrala 800 peste Drumul Național 1
Vedere spre Parcul Herăstrău
10:40
Se vedea foarte foarte frumos de pe podul peste Lacul Herăstrău, mii de călători spunându-și ”La revedere, Herăstrău!” sau… ”Duminică dăm o tură în Heră?”
Semnale luminoase de intrare în stația Băneasa
Între stația Băneasa și Pantelimon
Sfârșitul unei zone neutre în apropiere de stația Pantelimon
Sere văzute de pe calea ferată
Pasajul Pipera-Tunari, oprit din cauza stâlpilor liniei de înaltă tensiune
Am trecut pe sub presupusa traiectorie a Pasajului Pipera-Tunari, a cărui construcție s-a oprit din cauza dificultății plasării unei traverse din componența podului foarte aproape de stâlpii de susținere a liniei de curent cu tensiune de 25.000 de volți. Pe traseul spre Pantelimon am parcurs un segment de linie în aliniament, declivitate aproape de 0.
O macara feroviară pe 2 osii cu muncitori care lucrau la întreținerea infrastructurii feroviare
O motocicletă la trecerea la nivel cu calea ferată
Un linior la datorie
Spre Constanța și un bun dâmb de fotografiat trenuri
La 12 kilometri depărtare de București Nord
Semnal luminos cu funcție de prevestire a semnalului luminos de intrare în stația Pantelimon
Șoseaua Andronache la trecerea cu nivel cu calea ferată
Semnale luminoase de intrare în stația Pantelimon sub pasajul denivelat al șoselei Colentina
Trei Oltcituri în Voluntari
Semnal luminos de parcurs în stația Pantelimon
Semnal luminos pitic de manevră
Linii ferate
Rama electrică avea oprire la linia 1 din stație
10:50
Mica noastră excursie feroviară s-a încheiat în stația Pantelimon. Gara Pantelimon se prezintă cu o arhitectură cu motive clasice, zidurile fiind din cărămidă roșie, dând astfel clădirii o prestanță în ton cu funcția pe care o deține – accea de loc de așteptare pentru călători. Stația Pantelimon reprezintă un nod feroviar, întrucât de aici se desparte Magistrala 800, București – Constanța, de linia Pantelimon – Gara Obor, Pantelimon – Oltenița și Pantelimon – racord linia de centură a Bucureștiului.
Trenul București Nord – București Obor în Pantelimon
Placă de informare proiect reabilitare Magistrala 800, București – Constanța
Stâlpi de susținere a rețelei electrice din stația Pantelimon
Într-un blog următor, va urma călătoria noastră, per pedes, până la stația Brănești. Vă aștept cu drag!
Toate gândurile mele bune!
RăspundețiȘtergereAsemenea, și dumneavoastră!
Ștergere