23-24 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaRă București Nord – Buzău - Brăila
În perioada 22-24 mai 2009, Festivalul Poeziei Ruse s-a organizat la Brăila. Am decis să plec în zorii zilei de sâmbătă spre Brăila, aveam să petrecem pe tren o distanță de 227 de kilometri (București – Buzău – Brăila). Motivul principal al acestei vizite a fost participarea fratelui meu alături de trupa de teatru rusesc din Fălticeni la acest festival.
Al doilea motiv a fost acela de a vizita, din nou, frumosul oraș dunărean. Voiam neapărat să revăd faleza Dunării, acolo unde, tot cu ocazia organizării Festivalului Dansului și Portului Rușilor-Lipoveni din România de la începutul mileniului III, m-am plimbat de-a lungul falezei de pe Dunăre, precum și pe frumoasa esplanadă cu Fântâna Arteziană. Imaginile vizuale și emoțiile trăite în 2001 și 2002 au fost reîmprospătate cu aceste fotografii din 2009.
Din punct de vedere feroviar, Brăila este conectată de București prin 2 trasee principale, și anume: București – Buzău – Făurei – Galați (M500, M702, M700) sau București – Urziceni – Făurei – Galați (M700, linie neelectrificată între București și Făurei). În acea dimineață m-am urcat în Trenul Rapid 875, București Nord – Galați, compus din vagoane confortabile, cu câte 5-6 locuri în compartiment. Călătoria dus-întors este prezentată în imaginile și rândurile de mai jos. Vizionare plăcută!
Locomotiva LDE1300 în Brăila, pe malul Dunării
07:00
Era o dimineață răcoroasă și deși eram în luna mai, tot trebuia să ai o geacă pe tine. O geacă în care îți ții aparatul de fotografiat și cu ajutorul căruia reușești să-ți enervezi iubita că stai pe geam la pozat trenuri. Hmm… pasiunea asta de FeRoviaR te bagă în multe belele. Și cu Poliția, și cu părinții, și cu iubita.
Plecare din Gara de Nord
Semafor verde pentru Trenul Rapid 875, București – Galați
În paralel, Trenul Accelerat 1745, București Nord - Satu Mare
Locomotiva electrică Clasa 47 no. 231 la Trenul de Satu Mare
O Săgeata Albastră intrând în Gara de Nord
Generalul locomotivelor electrice românești, la datorie
LDH-uri în Revizia de Vagoane Grivița
07:30
În fine, am rămas în compartiment și ne făceam planuri pentru cele două zile care urma să le petrecem în orașul cu salcâmi al lui Mihail Sebastian.
Vagoane Fals-e în Brazi
Locomotiva electrică 40-0650-8 în Ploiești Triaj
08:40
În Buzău, locomotiva trenului Rapid București Nord – Galați a staționat câteva minute și a schimbat direcția de mers de la Sud la Nord, mergând acum de la Vest la Est.
Mărfare în Stația Buzău
LDH 81-0118-0 în Buzău
Locomotiva electrică 41-0731-4
09:10
De la Buzău, Trenul Rapid trecea fără oprire prin stațiile Tăbărăști, Bentu, Cilibia, Movila Oii, C.A. Rosetti, Vizireni, urmând să facă o oprire la Făurei.
Stația Cilibia
09:40
După 168 de kilometri și alte 168 de minute petrecute în Rapidul de Galați, am ajuns la Făurei. Din tren, am fotografiat depoul de locomotive.
DA 1116 si LDE EGM 900 în Depoul de Locomotive de la Făurei
Locomotiva electrică EA-535 în Făurei
11:10
Tare m-a uimit ce mi-a fost dat să văd pe malul Dunării la Brăila, pe Faleza fluviului… Trei locomotive diesel care aparțineau de Transcombi staționau pe o linie adiacentă Portului Brăila. Acestea erau într-o stare exterioară foarte bună, bănuind că au suferit de curând o reparație generală. Vă las să le admirați!
Trei locomotive roșii ca focul la malul Dunării în Brăila
LDE1300 no. 019 ce aparține de Transcombi Brăila
LDH 1250 CP no. 313 pe malul Dunării
LDH 1250 CP no. 158 din Portul Brăila
Locomotiva LDE1300 în Brăila
După ce mi-am încântat ochiul cu ceva vehicule FeRoviaRe, acum urma să-mi delectez sufletul cu Esplanada Brăilei. O construcție impresionantă, cu un circuit de fântâni arteziene care îți lasă gura… apă, la propriu și la figurat. Jocurile ritmice în care era implicată apa te ținea atent câteva minute bine, mai ales privind la Fântâna arteziană din partea cu orașul. Eu îi ziceam ”Fântâna cu îngeri” care zboară printre ceruri, îngerii fiind acele forme din bronz, iar cerurile fiind apa care ieșea sacadat din instalație.
Fântâna arteziană din Centrul Brăilei
Festivalul Poeziei Ruse Brăila
Tramvai între Brăila și Lacu Sărat
După ce am participat, admirat și felicitat echipa Fălticeniului la Festivalul Poeziei Ruse din Brăila (câteva cuvinte puteți citi aici despre eveniment), am plecat de la Brăila spre București. De data aceasta am ales să plecăm cu un Accelerat care avea să ajungă la 17:29 în capitală.
13:30
Clădirea gării din Brăila are o arhitectură sofisticată, cu multe forme care aduc, subtil, a formă de ambarcațiune. De curând (2012-2013), gara Brăila a intrat în renovare. Mai multe detalii puteți citi pe blogul lui Ștefan Dache, pasionat FeRoviaR de-al locului.
Gara din Brăila
Stația Brăila, văzută dinspre linii
Mersul Trenurilor din Brăila
13:40
Am ajuns în gară cu o oră mai devreme (așa e când ești într-un oraș pe care nu-l cunoști, cauți să pleci mai devreme spre un loc ca să fii sigur că ajungi la timp), așa că am fotografiat cam tot ce era interesant în perimetrul stației Brăila. Printre vedete, amintesc vagoane de marfă Fals și Falns ale ServTrans.
Vagon Falns lângă macii stației Brăila
Vagon Fals al SERVTRANS Invest
Mărfar în Brăila
Boghiu Y25Cs în Brăila
Suspensie primară de vagon de marfă pus pe boghiuri Y25Cs
Sigla Servtrans Invest
14:40
În sfârșit, după lungi așteptări, Trenul cu pricina care avea să ne ducă spre capitală sosea cu surle și trâmbițe în Gara Brăila. Cu stupoare, am observat că era compus din vagoane 26-16. Vă mărturisesc sincer că în cei 228 de kilometri parcurși în 180 de minute (o viteză medie de 76 km/h), am avut una dintre cele mai lungi călătorii cu trenul. Nu ca distanță fizică, ci ca și confort: aglomerație mare, spațiu restrâns, îmi venea să mă dau jos după numai 50 de km. Vagoanele etajate NU sunt pentru trafic de mediu și lung parcurs!!
Trenul Accelerat 1674, Galați - Buzău – București, tractat de locomotiva EA1-804
Vagoane de marfă între Brăila și Făurei
Depozit AGRO în stația Lacu Sărat, pe Magistrala 700
15:20
În fine, încercam să fiu calm și să imortalizez ce puteam și cum puteam prin geamurile prin care se reflectau călătorii din Trenul Accelerat 1674. Astfel, regăsiți mai jos câteva fotografii cu depoul Făurei, dar și cu stația și relieful locului.
Drezina CFR Infrastructură
Locomotivă electrică de călători în fața Depoului Făurei
Stația Făurei
Vagoane cu cereale în Făurei
Trenul Accelerat 1675 tractat de EA1-796
15:30
Făurei vine de la Faur, acesta din urmă fiind un târlaș de prin Transilvania venit cu oile în timpul transhumanței. Făurei apare pe harta feroviară din teritoriul Țărilor Române în 1872, când se inaugurează la 13 septembrie linia Buzău – Galați. Se știe, acest segment de linie făcea parte din ruta Suceava – Roman – Tecuci – Galați – Brăila - Făurei – Buzău – București. Să nu uităm de Inelul de Încercări Feroviare AFER la care participă vehicule de cale ferată construite sau modernizate și care neapărat trebuie să facă testele specifice acreditării pentru circulația pe Căile Ferate Române (și nu numai). Multe se pot spune despre Făurei, dar vă las pe voi să citiți aici.
Gara din Făurei
Castelul de apă din Făurei
Vagon de marfă destinat transportului de cereale CARGILL
La orizont, linia de cale ferată M700
15:40
Am observat – cu drag – câteva clădiri de gări cu o arhitectură clasică, construite cu cărămidă de Ciurea (Cilibia, Rosetti). Îmi pare bine să văd că acestea încă mai există! Ar trebui incluse în Patrimoniul Național Cultural!
Stația Rosetti
Vechea stație de la Rosetti
Vechea stație de la Cilibia
Siloz Agricover în Stația Buzău Sud și vagoane Rils
16:20
100 de minute pentru 100 de kilometri. Ochi pentru ochi și dinte pentru dinte. 1 kilometru pentru 1 minut. O viteză medie de 60 km/h, pe unele porțiuni trenul circulând cu 30 km/h. 30 km/h!!! Iar fondurile UE stau necheltuite! Stăteau, pentru că acestea s-au evaporat și România nu mai are acces la ele. RUȘINE, cei care stați în birourile Ministerului doar ca să așteptați ora 17 ca să mergeți acasă! Și, totodată, felicitări și încurajez pe aceia care fac lucruri frumoase cu CFR!
Vagon etajat 26-26 la Trenul Accelerat București Nord – Galați
Locomotiva electrică EA1-731 la intrare în Depoul de Locomotive Buzău
Depoul de Locomotive Buzău
Locomotiva electrică tricoloră de la CFR Călători, EA1-552
16:40
Aș vrea să remarc aici faptul că pe distanța de 128 de km dintre Buzău și București Nord, trenul a mers mai repede, dar tot sub așteptările unui tren Accelerat!
Utilaj CFR SSP 2005 SWR
17:50
Și așa, fotografiind câteva utilaje mai interesante pe calea ferată, am ajuns în București Nord. Deși am exasperat pe unii cu click-urile aparatului foto, doar așa am putut face trecerea timpului mai ușoară și… în plus, las ceva în urma mea. Chiar și niște amărâți de pixeli arși și mai prost încadrați. Vă mulțumesc, totuși, pentru atenție dacă ați ajuns să citiți aceste rânduri! Ținem aproape, va urma…
Vagon din uzul Administratiei CFR la Periș
Lacul Periș Podișor
Îmi place cum arată LDE1300, n-am mai văzut până acum.
RăspundețiȘtergereDa, sunt rare aceste locomotive!
ȘtergereNu am mers niciodata cu trenul, nu stiu daca se merita sau nu dar vreau sa merg undeva cu trenul sa calatoresc mult si sa surprind cat mai multe poze din tren, tare mult imi doresc.
RăspundețiȘtergereSalut, Camelia! Foarte interesante ofertele pe care le promovezi! Cât despre tren, alege o rută montană gen Suceava - Vatra Dornei - Cluj-Napoca, Ploiești - Brașov, Craiova - Timișoara sau Miercurea Ciuc - Reghin și te vei îndrăgosti mai mult ca sigur de călătoriile cu trenul!
ȘtergerePS: Să-ți rezervi loc la geam! Neapărat!
mie mi-a placut foarte mult pe ruta Ploiesti-Brasov pe unde am fost numai odata.pe Suceava-Cluj am mers de minim 24 de ori in fiecare an timp de 6 ani(de fiecare data am cheltuit toate 24 de cupoane de reducere pe care le primeam de la facultate)
ȘtergerePloiești - Brașov este una dintre cele mai frumoase rute din România! Dar și Cluj - Suceava e altă rută foarte frumoasă (Ilva Mică - Gura Humorului).
Ștergerene plangem mereu ca CFR-ul are mari probleme dar nu vedem partea frumoasa. Imi plac foarte mult pozele, nu am calatorit niciodata cu trenul dar vreau sa o fac cat de curand.
RăspundețiȘtergereMerită!!!
Ștergerehttp://willypragher.blogspot.de/2015/04/drum-cu-trenul-de-la-bucuresti-la-braila.html
RăspundețiȘtergereCu automotorul Malaxa........ absolut excepțional link-ul! Îți mulțumesc mult!!
Ștergere