duminică, 5 mai 2013

Dus-întors, cu trenul, de la București și până la ”Orașul cu salcâmi”

23-24 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaRă București Nord – Buzău - Brăila


În perioada 22-24 mai 2009, Festivalul Poeziei Ruse s-a organizat la Brăila. Am decis să plec în zorii zilei de sâmbătă spre Brăila, aveam să petrecem pe tren o distanță de 227 de kilometri (București – Buzău – Brăila). Motivul principal al acestei vizite a fost participarea fratelui meu alături de trupa de teatru rusesc din Fălticeni la acest festival.

Al doilea motiv a fost acela de a vizita, din nou, frumosul oraș dunărean. Voiam neapărat să revăd faleza Dunării, acolo unde, tot cu ocazia organizării Festivalului Dansului și Portului Rușilor-Lipoveni din România de la începutul mileniului III, m-am plimbat de-a lungul falezei de pe Dunăre, precum și pe frumoasa esplanadă cu Fântâna Arteziană. Imaginile vizuale și emoțiile trăite în 2001 și 2002 au fost reîmprospătate cu aceste fotografii din 2009.

Din punct de vedere feroviar, Brăila este conectată de București prin 2 trasee principale, și anume: București – Buzău – Făurei – Galați (M500, M702, M700) sau București – Urziceni – Făurei – Galați (M700, linie neelectrificată între București și Făurei). În acea dimineață m-am urcat în Trenul Rapid 875, București Nord – Galați, compus din vagoane confortabile, cu câte 5-6 locuri în compartiment. Călătoria dus-întors este prezentată în imaginile și rândurile de mai jos. Vizionare plăcută!


Locomotiva LDE1300 în Brăila, pe malul Dunării






07:00


Era o dimineață răcoroasă și deși eram în luna mai, tot trebuia să ai o geacă pe tine. O geacă în care îți ții aparatul de fotografiat și cu ajutorul căruia reușești să-ți enervezi iubita că stai pe geam la pozat trenuri. Hmm… pasiunea asta de FeRoviaR te bagă în multe belele. Și cu Poliția, și cu părinții, și cu iubita.

Plecare din Gara de Nord


Semafor verde pentru Trenul Rapid 875, București – Galați


În paralel, Trenul Accelerat 1745, București Nord - Satu Mare


Locomotiva electrică Clasa 47 no. 231 la Trenul de Satu Mare


O Săgeata Albastră intrând în Gara de Nord


Generalul locomotivelor electrice românești, la datorie


LDH-uri în Revizia de Vagoane Grivița



07:30

În fine, am rămas în compartiment și ne făceam planuri pentru cele două zile care urma să le petrecem în orașul cu salcâmi al lui Mihail Sebastian.

Vagoane Fals-e în Brazi


Locomotiva electrică 40-0650-8 în Ploiești Triaj



08:40

În Buzău, locomotiva trenului Rapid București Nord – Galați a staționat câteva minute și a schimbat direcția de mers de la Sud la Nord, mergând acum de la Vest la Est.

Mărfare în Stația Buzău


LDH 81-0118-0 în Buzău


Locomotiva electrică 41-0731-4



09:10

De la Buzău, Trenul Rapid trecea fără oprire prin stațiile Tăbărăști, Bentu, Cilibia, Movila Oii, C.A. Rosetti, Vizireni, urmând să facă o oprire la Făurei.

Stația Cilibia



09:40

După 168 de kilometri și alte 168 de minute petrecute în Rapidul de Galați, am ajuns la Făurei. Din tren, am fotografiat depoul de locomotive.

DA 1116 si LDE EGM 900 în Depoul de Locomotive de la Făurei


Locomotiva electrică EA-535 în Făurei



11:10

Tare m-a uimit ce mi-a fost dat să văd pe malul Dunării la Brăila, pe Faleza fluviului… Trei locomotive diesel care aparțineau de Transcombi staționau pe o linie adiacentă Portului Brăila. Acestea erau într-o stare exterioară foarte bună, bănuind că au suferit de curând o reparație generală. Vă las să le admirați!

Trei locomotive roșii ca focul la malul Dunării în Brăila


LDE1300 no. 019 ce aparține de Transcombi Brăila




LDH 1250 CP no. 313 pe malul Dunării


LDH 1250 CP no. 158 din Portul Brăila


Locomotiva LDE1300 în Brăila



După ce mi-am încântat ochiul cu ceva vehicule FeRoviaRe, acum urma să-mi delectez sufletul cu Esplanada Brăilei. O construcție impresionantă, cu un circuit de fântâni arteziene care îți lasă gura… apă, la propriu și la figurat. Jocurile ritmice în care era implicată apa te ținea atent câteva minute bine, mai ales privind la Fântâna arteziană din partea cu orașul. Eu îi ziceam ”Fântâna cu îngeri” care zboară printre ceruri, îngerii fiind acele forme din bronz, iar cerurile fiind apa care ieșea sacadat din instalație.

Fântâna arteziană din Centrul Brăilei


Festivalul Poeziei Ruse Brăila


Tramvai între Brăila și Lacu Sărat



După ce am participat, admirat și felicitat echipa Fălticeniului la Festivalul Poeziei Ruse din Brăila (câteva cuvinte puteți citi aici despre eveniment), am plecat de la Brăila spre București. De data aceasta am ales să plecăm cu un Accelerat care avea să ajungă la 17:29 în capitală.


13:30

Clădirea gării din Brăila are o arhitectură sofisticată, cu multe forme care aduc, subtil, a formă de ambarcațiune. De curând (2012-2013), gara Brăila a intrat în renovare. Mai multe detalii puteți citi pe blogul lui Ștefan Dache, pasionat FeRoviaR de-al locului.

Gara din Brăila


Stația Brăila, văzută dinspre linii


Mersul Trenurilor din Brăila



13:40

Am ajuns în gară cu o oră mai devreme (așa e când ești într-un oraș pe care nu-l cunoști, cauți să pleci mai devreme spre un loc ca să fii sigur că ajungi la timp), așa că am fotografiat cam tot ce era interesant în perimetrul stației Brăila. Printre vedete, amintesc vagoane de marfă Fals și Falns ale ServTrans.

Vagon Falns lângă macii stației Brăila


Vagon Fals al SERVTRANS Invest


Mărfar în Brăila


Boghiu Y25Cs în Brăila


Suspensie primară de vagon de marfă pus pe boghiuri Y25Cs


Sigla Servtrans Invest



14:40

În sfârșit, după lungi așteptări, Trenul cu pricina care avea să ne ducă spre capitală sosea cu surle și trâmbițe în Gara Brăila. Cu stupoare, am observat că era compus din vagoane 26-16. Vă mărturisesc sincer că în cei 228 de kilometri parcurși în 180 de minute (o viteză medie de 76 km/h), am avut una dintre cele mai lungi călătorii cu trenul. Nu ca distanță fizică, ci ca și confort: aglomerație mare, spațiu restrâns, îmi venea să mă dau jos după numai 50 de km. Vagoanele etajate NU sunt pentru trafic de mediu și lung parcurs!!

Trenul Accelerat 1674, Galați - Buzău – București, tractat de locomotiva EA1-804


Vagoane de marfă între Brăila și Făurei


Depozit AGRO în stația Lacu Sărat, pe Magistrala 700



15:20

În fine, încercam să fiu calm și să imortalizez ce puteam și cum puteam prin geamurile prin care se reflectau călătorii din Trenul Accelerat 1674. Astfel, regăsiți mai jos câteva fotografii cu depoul Făurei, dar și cu stația și relieful locului.

Drezina CFR Infrastructură


Locomotivă electrică de călători în fața Depoului Făurei


Stația Făurei


Vagoane cu cereale în Făurei


Trenul Accelerat 1675 tractat de EA1-796



15:30

Făurei vine de la Faur, acesta din urmă fiind un târlaș de prin Transilvania venit cu oile în timpul transhumanței. Făurei apare pe harta feroviară din teritoriul Țărilor Române în 1872, când se inaugurează la 13 septembrie linia Buzău – Galați. Se știe, acest segment de linie făcea parte din ruta Suceava – Roman – Tecuci – Galați – Brăila - Făurei – Buzău – București. Să nu uităm de Inelul de Încercări Feroviare AFER la care participă vehicule de cale ferată construite sau modernizate și care neapărat trebuie să facă testele specifice acreditării pentru circulația pe Căile Ferate Române (și nu numai). Multe se pot spune despre Făurei, dar vă las pe voi să citiți aici.

Gara din Făurei


Castelul de apă din Făurei


Vagon de marfă destinat transportului de cereale CARGILL


La orizont, linia de cale ferată M700



15:40

Am observat – cu drag – câteva clădiri de gări cu o arhitectură clasică, construite cu cărămidă de Ciurea (Cilibia, Rosetti). Îmi pare bine să văd că acestea încă mai există! Ar trebui incluse în Patrimoniul Național Cultural!

Stația Rosetti


Vechea stație de la Rosetti


Vechea stație de la Cilibia


Siloz Agricover în Stația Buzău Sud și vagoane Rils



16:20

100 de minute pentru 100 de kilometri. Ochi pentru ochi și dinte pentru dinte. 1 kilometru pentru 1 minut. O viteză medie de 60 km/h, pe unele porțiuni trenul circulând cu 30 km/h. 30 km/h!!! Iar fondurile UE stau necheltuite! Stăteau, pentru că acestea s-au evaporat și România nu mai are acces la ele. RUȘINE, cei care stați în birourile Ministerului doar ca să așteptați ora 17 ca să mergeți acasă! Și, totodată, felicitări și încurajez pe aceia care fac lucruri frumoase cu CFR!

Vagon etajat 26-26 la Trenul Accelerat București Nord – Galați


Locomotiva electrică EA1-731 la intrare în Depoul de Locomotive Buzău


Depoul de Locomotive Buzău


Locomotiva electrică tricoloră de la CFR Călători, EA1-552



16:40

Aș vrea să remarc aici faptul că pe distanța de 128 de km dintre Buzău și București Nord, trenul a mers mai repede, dar tot sub așteptările unui tren Accelerat!

Utilaj CFR SSP 2005 SWR



17:50

Și așa, fotografiind câteva utilaje mai interesante pe calea ferată, am ajuns în București Nord. Deși am exasperat pe unii cu click-urile aparatului foto, doar așa am putut face trecerea timpului mai ușoară și… în plus, las ceva în urma mea. Chiar și niște amărâți de pixeli arși și mai prost încadrați. Vă mulțumesc, totuși, pentru atenție dacă ați ajuns să citiți aceste rânduri! Ținem aproape, va urma…

Vagon din uzul Administratiei CFR la Periș


Lacul Periș Podișor

10 comentarii:

  1. Îmi place cum arată LDE1300, n-am mai văzut până acum.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am mers niciodata cu trenul, nu stiu daca se merita sau nu dar vreau sa merg undeva cu trenul sa calatoresc mult si sa surprind cat mai multe poze din tren, tare mult imi doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, Camelia! Foarte interesante ofertele pe care le promovezi! Cât despre tren, alege o rută montană gen Suceava - Vatra Dornei - Cluj-Napoca, Ploiești - Brașov, Craiova - Timișoara sau Miercurea Ciuc - Reghin și te vei îndrăgosti mai mult ca sigur de călătoriile cu trenul!

      PS: Să-ți rezervi loc la geam! Neapărat!

      Ștergere
    2. mie mi-a placut foarte mult pe ruta Ploiesti-Brasov pe unde am fost numai odata.pe Suceava-Cluj am mers de minim 24 de ori in fiecare an timp de 6 ani(de fiecare data am cheltuit toate 24 de cupoane de reducere pe care le primeam de la facultate)

      Ștergere
    3. Ploiești - Brașov este una dintre cele mai frumoase rute din România! Dar și Cluj - Suceava e altă rută foarte frumoasă (Ilva Mică - Gura Humorului).

      Ștergere
  3. ne plangem mereu ca CFR-ul are mari probleme dar nu vedem partea frumoasa. Imi plac foarte mult pozele, nu am calatorit niciodata cu trenul dar vreau sa o fac cat de curand.

    RăspundețiȘtergere
  4. http://willypragher.blogspot.de/2015/04/drum-cu-trenul-de-la-bucuresti-la-braila.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu automotorul Malaxa........ absolut excepțional link-ul! Îți mulțumesc mult!!

      Ștergere