miercuri, 27 martie 2013

Trenuri europene într-o gară balcanică - București Nord

22 ianuarie 2009 -=- Pimbare în Gara de Nord București

Deși are o gară care se află la doar 2-3 kilometri până în centru, Bucureștiul își așteaptă/își îndrumă călătorii în condiții necorespunzătoare. Înțelegem că modernizarea peroanelor este un obiectiv greu de realizat, însă a oferi o primă impresie care constă în beton spart, cratere pe peron, câini vagabonzi care latră din orice plus boschetari care-și duc viața pe scaunele și-așa șubrede… NU reprezintă o strategie de atragere a călătorilor!

Și totuși, veneam în Gara de Nord să admirăm trenuri. Aici am fotografiat locomotive ca: 45-0349-6, 41-0431-1, 41-210-9 sau 40-0679-7. Constatam cu bucurie prezența unor trenuri internaționale: 463, București Nord – Thessaloniki/Istanbul și 347, Wien Westbahnhof – București Nord, care aveau 6, respectiv 12 vagoane. (iar acum, 2013, nu mai există).


Tren Rapid tractat de o locomotivă dintr-o clasă rară în România

10:50

Nu știu cum se făcea că eram pe lângă Palatul CFR. Își merită fără doar și poate acest apelativ din cauza mai multor superlative: la data terminării sale complete (1 mai 1948), era cea mai mare clădire administrativă din sud-estul Europei; prima construcție din țară la care a fost făcut un studiu geotehnic de laborator al terenului de fundație; prima construcție din țară la care s-a luat măsura de urmărire în timp a tasărilor. În prezent, aici se află birourile Ministerului Transporturilor.

Palatul CFR - Sediul Ministerului Transporturilor


Gara de Nord


Clădirea Gării de Nord



11:10

Peroanele Gării de Nord erau ticsite cu diverși călători, care mai de care mai pregătiți pentru călătorie sau, în cazul celor care își așteptau neamurile/iubiții, plini de emoție. Remarcam cu drag trenul de 12 vagoane ale Internaționalului abia sosit de la Viena.


Trenul Internațional Viena – București Nord


Locomotiva electrică 41-0210-9



11:20

Automotoarele Desiro Siemens făceau serviciu la vremea aceea pe rute ca Titu, Râmnicu Vâlcea sau Pitești. Cuplate câte 2 sau câte 3 unități, acestea se îndreptau ori spre depou, ori spre destinație. Iar atunci când plecau spre destinație, puteai să auzi freamătul motorului Diesel MAN de 275kW turat la maximum. Porecliți ca ”șobolani”, automotoarele Siemens își făceau datoria cu un consum scăzut de combustibil.

Cuplu de automotoare Desiro Siemens în București Nord


Locomotiva LDE2100 no. 60-1522-6 de la GFR cu drept de operare în Bulgaria



11:30

Peroanele gării nu erau tocmai o carte de vizită de calitate pentru cei care urcau sau coborau din trenurile CFR. Deși erau în stare de reparație, se puteau totuși lua măsuri de evitare a liniilor cu peroane aflate în construcție/îndrumare a călătorilor către peroane construite la standarde.

Locomotiva 41-0431-1 sosește în Bucuresti cu Intercity de Suceava și Iași


Cratere pe peronul Gării de Nord


Boghiu Görlitz VI pentru vagon etajat


Locomotiva electrică din clasa 45 la Trenul Rapid Galați – București



11:50

Nici urmă de zăpadă la București, cerul era senin și vremea numai bună de fotografiat. În Nord se garau pe linia 1, respectiv 6, trenurile spre Istanbul (Rapid 463), respectiv Arad (Rapid 531).

Semnal luminos de ieșire și pasarela veche Basarab


Atenție, se garează Trenuri de Rang


Vagon turcesc 50-40 al Trenului Bosfor Express


Locomotiva diesel-electrică EGM 950 la Trenul București - Istanbul

Locomotiva electrică 40-0679-7


Atenție, se trag filme cu trenuri!


Săgeți Albastre într-o gară deocamdată gri



16:30

Oare câți dintre noi nu și-ar dori să circule în cabina de conducere a unui metrou? Într-o imagine de mai jos am reușit să surprind dintr-un unghi mai dificil, ce-i drept, bordul unui metrou Bombardier Movia!

Îmbulzeală la metrou la Stația Victoriei


Post de conducere Metrou Bombardier Movia


Atenție, se apropie viermele de Pământ!


Stația Nicolae Grigorescu și un metrou vechi IVA



Vă mulțumesc pentru atenție! Va urma! O dată cu topirea zăpezii și apropierea primăverii, drumurile s-au curățat, temperatura aerului era una agreată pentru plimbările lungi ce aveau să urmeze în zonele Bucureștilor!

Fotografiat si filmat cu Canon A550!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu