28 decembrie 2008 -=- Chiciură, zăpadă și ger pe Magistrala 500
Vă invit să urmăriți o călătorie
friguroasă cu Rapidul 652, Suceava Nord – București Nord, din 28
decembrie 2008. În acest blog și clip FeRoviaR veți putea viziona cum
interacționează chiciura de pe linia de contact cu pantograful
locomotivei, fulgii de nea în fața locomotivelor roșii și pașii ușori pe
zăpada alunecoasă și atât de albă... Am filmat trenuri accelerate, cum
ar fi: Iași – Timișoara Nord, Sibiu - Suceava Nord și personale ca: Iași
- Putna, Dolhasca - Falticeni și Suceava Nord – Pașcani.
Așadar, clipul de mai jos prezintă, într-un stil puțin atipic, o activitate feroviară de câteva zeci de minute în Gara Dolhasca. Chiciura de pe firele de contact a creat un efect vizual interesant, care se vede lesne în filmul prezentat.
Cometa FeRoviaRă!
Așadar, clipul de mai jos prezintă, într-un stil puțin atipic, o activitate feroviară de câteva zeci de minute în Gara Dolhasca. Chiciura de pe firele de contact a creat un efect vizual interesant, care se vede lesne în filmul prezentat.
Cometa FeRoviaRă!
07:20
Era una dintre cele mai lungi nopți din an, farurile locomotivelor luminau liniile și peroanele stației Dolhasca, iar pantografele lăsau dâre de lumină la nivelul celor 4 metri ai catenarei.
Trenul Personal Iași - Putna în Dolhasca
Mers -bogat- al Trenurilor în Dolhasca
07:50
Deși au trecut aproape 4 ani de atunci, observ cu nostalgie (și tristețe totodată), componența trenurilor de la sfârșitul anului 2008. Spre exemplu, pe ruta 510, Fălticeni – Dolhasca, făcea serviciu un automotor Desiro.
Trenul Regio Desiro Dolhasca - Fălticeni în stație
Gara Dolhasca
08:00
Se crăpa de ziuă și noaptea își lua tălpășița de la orizont. Dar nu și gerul. Pe linia 4 sosi în stație Trenul Personal Suceava Nord – Pașcani, care staționa nici mai mult nici mai puțin de… 18 minute!
Un vagon înghețat de frig în Dolhasca
08:10
41-0827-0 era locomotiva care tracta trenul menționat anterior compus din vagoane etajate 26-26 și unul de tip clasă 20-50. Staționa pe linia 4 pentru că pe linia 3 urma să sosească de la Suceava Trenul Rapid 652.
Trenul Personal Suceava Nord – Pașcani
08:30
În trenul de București Nord era cald și bine, scăpasem de cârceii și mâinile înghețate pe care le pricinuia gerul de afară. Aproape de Pașcani, admiram locomotivele franțuzești din seria (4) sau (5)25.200 din curtea Remar Pașcani.
Locomotive BB 25.200 în curtea Remar Pașcani
09:00
Compartimentul în care călătoream a rămas gol după ce trenul a plecat din Pașcani, deci puteam face fotografii liniștit. Traseul de 90 de km dintre Pașcani și Bacău a fost îndelung admirat de mine și de aparatul de fotografiat, însă nu și de mâinile mele care erau expuse la curenți de aer de 100 km/h.
Ce bine se vede din tren!
Drezina pantograf
09:30
”Iadul alb” era reflectat până și în nori, văzduhul afișând o culoare alb-bleu care uneori te orbea dacă priveai insistent spre cer. Semnalele, traversele, cablurile erau acoperite de zăpadă și gheață.
Peisaj de iarna între Roman și Bacău
În viteză spre Bacău
09:40
Îndată urma și Bacăul, mă pregăteam să fac ultimele fotografii. Presimțeam că vor urca mai multe persoane și urma să împart compartimentul cu ele. Zăpadă era din belșug pe câmpurile din jurul Bacăului, astfel ce trenul se asemăna cu o cometă care lasă în urmă o coadă de gheață, lumină și pietre. Din când în când, la câte o trecere la nivel cu cale ferată, un fum dens ieșea din hornul cantoanelor. Bistrița se arăta sub un pod destul de înalt, iar Trenul Rapid Suceava Nord – București Nord, sosea în Gara Bacău.
Magistrala M500, în ger și zăpadă
Tren în curbă pe Magistrala 500
Și ieșirea din curbă
În urmă, lăsam arbuști în zăpadă
În apropiere de Bacău
Canton CFR încălzit la o trecere la nivel cu calea ferată pe M500
Pod feroviar peste Bistrița
09:50
La Bacău, Trenul Rapid 652 urma să primească încă trei vagoane venite de la Piatra Neamț. Erau tractate de un LDE EGM, apoi o LDE Sulzer autentică de 2100 cai putere prelua garnitura, o atașa ”la urma trenului”, revizorii efectuau probele de frână necesare, iar după aproximativ 10-15 minute, mecanicul mai lua în primire încă vreo 100-150 de tone către București.
La intrare în Bacău
Tren Personal ieșind din Bacău
Locomotiva Trenului Rapid venit de la Piatra Neamț
Printre ultimele vagoane etajate 26-26 aflate în circulație
Cele 3 vagoane venite de la Piatra Neamț
Gara Bacău
Așa cum m-am așteptat, compartimentul s-a umplut, am lăsat aparatul de fotografiat deoparte și m-am apucat a citi ”Cocoșatul de la Notre-Dame” de Victor Hugo. Lectura a fost intensă, interesantă și performantă (am citit aproape jumătate de carte de la Bacău la București). Peisajele de-afară îmi făceau cu ochiul, dar iubirea dintre Esmeralda și Phoebus mă întorceau cu privirea în romanul oferit de ”Adevărul”. Așa cum iubirea față de ea mă trimitea departe de casă, aproape de ea… În iarnă, în frig, în ger.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu