15 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Ploiești - Câmpina - Predeal
După ce la 20 aprilie 1966 s-a
deschis un obiectiv strategic din cadrul căii ferate românești, Predeal –
Câmpina, iată că după aproape 40 de ani a început modernizarea acesteia
pentru ca trenurile să circule cu 160 km/h. Cei 47-48 de km de linie
dublă electrificată dÎntre Câmpina și Predeal, prezentați mai jos în
peste 150 de fotografii, s-au modernizat în aproape 5 ani (2007-2011)
pentru o sumă de peste 300 de milioane de Euro (trei sferturi de la
Uniunea Europeană, un sfert de la Guvernul României). Timpii de parcurs
au scăzut cu nici… 10 minute.
Gâtuirea Coridorului IV paneuropean, care, deși începe de la Constanța unde este cel mai mare port de la Marea Neagră unde se pot descărca/încărca transcontainere, Ro-Ro, Ferryboat, poate fi oricând depășit dpdv economic prin modernizarea Portului de la Thessaloniki. Și uite cum 120 de poduri și podețe de pe Câmpina – Predeal au provocat, timp de peste 4 ani, un handicap enorm pentru CF românească…
Totuși, trenurile circulă în prezent (n.a. – 2013) cu viteze sporite 80-100 km/h, curbele strânse care introduceau limitări de viteză s-au refăcut, podurile sunt noi-nouțe, infrastructura, stâlpii și linia de contact puse la punct. În plus, vagoanele moderne dotate cu prize, aer condiționat și scaune ergonomice fac din călătoria cu trenul pe Valea Prahovei un… eveniment, o plăcere pentru cei care merg ca turiști, o stare de bine pentru cei care fac des această rută.
Una dintre cele mai frumoase LDH-uri din România ajuta la reconstrucția căii ferate Câmpina - Predeal
Gâtuirea Coridorului IV paneuropean, care, deși începe de la Constanța unde este cel mai mare port de la Marea Neagră unde se pot descărca/încărca transcontainere, Ro-Ro, Ferryboat, poate fi oricând depășit dpdv economic prin modernizarea Portului de la Thessaloniki. Și uite cum 120 de poduri și podețe de pe Câmpina – Predeal au provocat, timp de peste 4 ani, un handicap enorm pentru CF românească…
Totuși, trenurile circulă în prezent (n.a. – 2013) cu viteze sporite 80-100 km/h, curbele strânse care introduceau limitări de viteză s-au refăcut, podurile sunt noi-nouțe, infrastructura, stâlpii și linia de contact puse la punct. În plus, vagoanele moderne dotate cu prize, aer condiționat și scaune ergonomice fac din călătoria cu trenul pe Valea Prahovei un… eveniment, o plăcere pentru cei care merg ca turiști, o stare de bine pentru cei care fac des această rută.
Una dintre cele mai frumoase LDH-uri din România ajuta la reconstrucția căii ferate Câmpina - Predeal