19 decembrie 2008 -=- Locomotiva Pheonix 6600 kW la ceas de seara in Gara de Nord
Eram tare vesel pentru că aproape se terminase semestrul I din primul an de facultate, urma să primesc banii de la firma unde lucram ca editor știri auto, se apropiau Sărbătorile de Iarnă și Fălticeniul mă aștepta să-i calc pe străzile înzăpezite.
Mă întâlneam atunci cu Ștefan, Vasi, Radu și Mircea, unde am împărțit o bere neagră/blondă (după gust) la o terasă din apropierea Gării de Nord. După ce am dus la capăt procesul de ”aghezmuire”, am mai zăbovit câteva minute pe peroanele încă nemodernizate ale București Nordului.
Ca o surpriză, a apărut în calea noastră (sau noi am apărut în calea locomotivei) Phoenix 2001. Prezentată în cadrul Zilelor FeRoviaRe 2008, noul vehicul feroviar era în teste la un tren de rang venit de pe undeva din țară.
Unii spun că dezvoltă 6600 kW, alții 5100 kW, chiar și eu eram nedumerit cu privire la acest aspect. Până de curând când, mulțumită cursurilor și laboratoarelor de Tracțiune electrică, am aflat că puterea unei locomotive este descrisă în mai multe moduri, printre care putere uniorară și putere nominală (de durată). Locomotiva Phoenix are o putere nominală de 5100 kW furnizată de cele 6 motoare LJE 108-1.