duminică, 7 august 2016

Ciobanul, oile și locomotiva în Gara Fălticeni

februarie 2011 – Locomotiva DA 2100 CP cu vagoane de rumeguș

Scriam acum 5 ani pe diverse forumuri feroviare despre o întâmplare pe cât de ”mioritică”, pe atât de tristă. Pe timp de iarnă ușoară și vacanță, mă perindam pe la gară să-mi iau bilet către București după un week-end scurt petrecut acasă. M-am bucurat când printre liniile ruginii se remarca o siluetă roșu-albastră, o locomotivă diesel-electrică de 2100 de cai putere de la GFR.

Având numărul de înmatriculare 60-1533-3, locomotiva era la Fălticeni pentru a tracta vagoanele încărcate cu rumeguș de la depozitul din zonă. Și cum spuneam, scriam în 2011 că:


Ciobanul, oile și locomotiva


Portret de locomotivă





”Nimănui nu-i mai este acum frică de calea ferată. Criza economică (fie ea întemeiată sau nu) a făcut ca transportul feroviar să fie alegerea nr. 2 (doar) pentru cei care transportă marfă în România...

Oricine poate face ce sau unde vrea lângă calea ferată. La fel şi acest distins moştenitor al obiceiului mioritic. Dar transhumanţa are proporţii limitate, „stâna” fiind o casă dintr-o zonă liniştită a Fălticenilor, iar câmpul cu iarbă... chiar liniile ferate.

Piața Gării din Fălticeni


Apus de Soare pe locomotiva garată pe linia 2


În fundal, stația Fălticeni


Vagoane Eacs încărcate cu lemn



Aşadar, cum spuneam, nimănui nu-i mai este frică să intre pe calea ferată, decât dorinţa unui FeRoviaR dovedit prin sânge şi nărav, de a surprinde o prezenţă promiţătoare a unei locomotive GFR în Gara Fălticeni. Aceasta, mai devreme sau mai târziu, avea să plece spre Kronospan Sebeş cu zeci de vagoane încărcate cu material lemnos brut gata-gata să devină mobilier de calitate, straşnic mobilier de calitate cu sămânţă bucovineană.

Tot aşa, undeva, la câteva cupoane de cale ferată distanţă de locomotiva GFR, într-o remiză în care iarna nu mai cresc flori, roşcata LDH45-389, măritată cu numere noi de 86-0081-9, scheaună după vreo alimentare, după vreo manevră în care să şuiere bucuroasă că mecanicul ei îi respectă statul de vehicul feroviar motor activ.”


Postul I al locomotivei 60-1533-3


Postul II


Mioare păscând iarbă printre șine


Cadru feroviar de marfă


Gara Fălticeni


Mersul Trenurilor pe Fălticeni - Dolhasca – Pașcani


Gara din Fălticeni


Nea pusă pe încărcătura din vagoane


Trenul Personal 15689, Dolhasca – Fălticeni


Automotor privat Caravelle și locomotiva privată de la GFR



PS: Titlul nu e la întâmplare dat, textul de față a fost un articol într-un ziar local (cu ajutorul unor oameni inimoși, desiguri, cărora le mulțumesc pentru tot sprijinul jurnalistic acordat de-a lungul timpului) referitor la… starea de fapt a Gării Fălticeni.

PPS: Blog cu fotografii realizate de Panasonic.

2 comentarii:

  1. fara comentarii ,felicitari D-lui ministru al transporturilor,ca a reprofilat transportul feroviar pe cresterea oilor,poate mai rentabil.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dezastru... Oaia neagra a industriei romane: Calea Ferata!

      Ștergere

UA-11835228-1