duminică, 10 mai 2015

Călătorie feroviară până pe malul Mării Negre

16 iulie 2010 – Linia București – Constanța, în reabilitare

1 miliard de Euro și 10 ani. Atât a ”înghițit” reabilitarea liniei ferate București – Constanța. Probabil că dacă s-ar fi construit de la zero, costurile ar fi fost mai mici. Dar s-au scris kilometri despre această lucrare care a durat… prea mult, probabil.

În fine, ne trezisem dis-de-dimineață să prindem Acceleratul 1822, Arad – București Nord – Constanța – Mangalia, pentru a beneficia de un week-end la Marea Neagră. În drum spre litoral am reușit să imortalizez, în câteva puncte, magistrala de cale ferată care era în plin proces de reabilitare.


Tren de lucru cu vagoane Eakkmos încărcate pentru reabilitarea liniei Constanța – București


Locomotiva 43-0107-3 de la Unifertrans


Cu WoLa Komatsu WA320 pe plajă :-)



07:50

Pe la Lehliu, trenul oprește și ne lasă să ”admirăm” șantierul în lucru. Firul Constanța – București era singurul pe care se circula, celălalt fiind la nivelul compactării infrastructurii. Am rămas plăcut surprins privind la fabrica de uleiuri vegetale ”Prio”, ba chiar era și o linie pentru descărcare/încărcare cisterne.

Magistrala 800 și Autostrada Soarelui, vedere spre București


Între Sărulești și Lehliu - km 65


Locomotiva diesel-electrică LDE2100 CP nr. 60-1501-0


Tren de lucru cu vagoane Eakkmos încărcate pentru reabilitarea liniei Constanța – București


Lucrări la Lehliu


Silozul de la Lehliu și utilajul pentru compactarea infrastructurii feroviare


Stația de biodiesel de la Lehliu


Investiția de 93 de milioane de Euro - fabrica de uleiuri vegetale Prio Foods



08:00

Soarele lumina perfect clădirile gărilor amplasate cu fața la Est, iar peronul nou-nouț din stația Bărăganu îmi dădea speranțe că acest program de reabilitare va fi dus cu succes la bun sfârșit.

Halta Dor Mărunt Sat - în construcție


Halta Dor Mărunt


Halta Dâlga


Clădirea impiegatului de mișcare de la Bărăganu


Peronul și stația Bărăganu



Despre Unifertrans puteți citi aici, compania are ca specific de activitate transportul de mărfuri pe calea ferată, precum și întreținerea materialului rulant propriu. Transportul de pirită / cocs între Năvodari și fabrica de ciment de la Medgidia, precum și transportul de produse petroliere sunt două servicii pe care compania le realizează.

Vagoane Ks și Fals de la Unicom Tranzit


Hala de reparații vagoane și locomotive Unifertrans


LDE 2100 CP clasic


Locomotiva 43-0107-3 de la Unifertrans


Șine de cale ferată depozitate



09:10

Și am ajuns la Fetești, acolo unde era garat un tren de persoane la linia 1. Mai multe despre podurile peste Dunăre puteți citi aici.

Locomotiva diesel-hidraulică 89-0518-4 a CFR Călători la Fetești


Podul feroviar de peste brațul Borcea al Dunării





Și că tot ne-am trezit dis-de-dimineață și am făcut un efort să ajungem la Marea Neagră, ne-am bucurat de un răsărit superb și am inspirat aerosolii atât de benefici pentru sănătate. Coasta cu plajele din Mamaia era plină-ochi și turiștii se bălăceau în Marea Neagră.

Răsărit de soare la Mamaia


Pescari pe malul Mării Negre


Fotografie cu țărmul Mării Negre la Mamaia


Litoralul Mării Negre


Cu WoLa Komatsu WA320 pe plajă Smile

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1