sâmbătă, 11 aprilie 2015

Concurs: Activitate feroviară la început de vară în București

5 iunie 2010 – Trenuri la Halta Carpați

Cu o doză imensă de energie, echivalentul a câtorva cafele tari, aveam să mă încarc înainte de a începe sesiunea celui de-al doilea semestru din al doilea an de facultate. Eram la jumătatea drumului de student, iar viitorul arăta din ce în ce mai bine.

Vremea de afară era superbă, trenurile veneau și din stânga, și din dreapta, și pe dedesubt, și pe deasupra, mărfare, sezoniere, cu călători sau fără călători, locomotivele puternice ”mârâiau” din motoare, aparatele foto se încălzeau în zona cardului de memorie care înregistrau zeci de MB de fotografii feroviare.

Atenție! Acest blog conține un concurs cu un premiu interesant pentru pasionați!


Trenul InterCity 557, București Nord - Bicaz


Trenul Accelerat 1795, București Nord - Slatina - Piatra Olt


Trenul Personal 9011, București Basarab – Pitești cu locomotiva LDE EGM 959


Trenul Accelerat 1793, Titu – Pitești / Pietroșița / Câmpulung



13:30

Abia ce a trecut Acceleratul format din 3 automotoare Desiro, că locomotiva DA 412, care avea cutia marcată cu sigla companiei "TransFeroviarGrup", se grăbea, de una singură, spre direcţia Chitila.

Să mergem la cumpărături, zic


Locomotiva LDE 2100 CP cu nr. 60-0412-1 pleca izolată în direcția Chitila



13:40

De la Galați și de la Aeroportul Internațional ”Henri Coandă” soseau trenuri către București Nord. Din locul de pozat mai sunt doar 4 kilometri până la opritorii din Gara de Nord.

Gata cumpărăturile de sâmbătă!


Locomotiva electrică cu Trenul de Galați


Trenul Accelerat 11672, Galați – București Nord


Trenul Personal 7012, Balotești - Aeroport – București Nord



13:50

Tot din zona haltei Carpați se desparte și Magistrala 900, pe ale cărei linii urmau să treacă trenurile spre Sibiu, respectiv dinspre Timișoara Nord.

Trenul Accelerat 1721, București Nord - Râmnicu Vâlcea – Sibiu


Trenul Accelerat 14014 de la Timișoara Nord



14:10

Cinci vagoane etajate se îndreptau tractate de o locomotivă electrică spre Munții Carpați pe Magistrala 300.

Trenul Personal 3005, București Nord – Brașov


Trenul Personal 7013, București Nord - Aeroport – Balotești



14:20

Trenul cu vagoane pentru Suceava Nord și Piatra Neamț (10 la număr…) își lua viteză spre Magistrala 500.

Trenul Rapid 651, București Nord - Suceava Nord / Piatra Neamț



14:30

Era ora trenurilor personale lungi și cu tracțiune diesel: Trenul Personal 9103, Bucureşti Nord - Pietroşiţa, înainta spre direcţia Titu cu energica DA 793. Două minute mai târziu, o locomotivă clasică dedicată unui tren care avea să călătorească pe o rută clasică: Bucureşti Nord - Urziceni. Locomotiva DA2 1353 trăgea spre Magistrala 700 Trenul Personal 7033.

Trenul Personal 9103, București Nord – Pietroșița cu locomotiva LDE 2100 CP nr. 60-0793-4


Locomotiva 62-1353-2 la tracțiunea Trenului 7033, București Nord – Urziceni



14:40

Veneau spre București Nord trenuri cu vagoane din Suceava Nord, respectiv Timișoara Nord, fiecare tractate de câte o locomotivă electrică de 5100 kW construită la Electroputere Craiova.

Rapidul 652 de la Suceava Nord / Piatra Neamț în apropiere de halta Carpați


Garnitura trenului de la Suceava


Trenul InterCity 592, Timișoara Nord – București Nord



14:50

Săgețile Albastre închid activitatea feroviară specifică orei 14, reprezentând trenul de la Pitești / Pietroșița, respectiv trenul suburban de la Aeroport.

Trenul Personal 7014, Balotești - Aeroport – București Nord


Trenul Personal 1794, Pitești / Pietroșița – București Nord



15:10

Soarele s-a arătat și mai prezent pe cer și a permis preluarea unor imagini care mie mi-au plăcut foarte mult.

Locomotiva modernizată la Softronic nr.91-53-0-477-784-9 cu Trenul InterCity 557 către Bicaz


Trenul Personal 7015, București Nord - Aeroport – Balotești



15:20

Cu o întârziere de aproape 60 de minute, își făcea apariția Internaționalul de la Viena, urmând ca numai după 2 minute să tranziteze P.O. Carpați și perechea sa, Internaționalul către Viena.

Trenul Internațional 347 Dacia, Viena – București Nord


Vagonul BAR-BISTRO din garnitura internațională


Trenul Internațional 346 Dacia, București Nord - Viena cu locomotiva electrică 91-53-0-477-054-7



15:30

Iată şi Acceleratul 1795, Bucureşti Nord - Piatra Olt, care avea o locomotivă recent modernizată în capul trenului: DA2 888! Între timp, linia de racordare dintre Magistrala 800 și București Triaj era ocupată de un mărfar CFR Marfă cu cisterne descărcate.

Trenul Accelerat 1795, București Nord - Slatina - Piatra Olt


Locomotiva CFR Marfa 40-0470-1 cu un tren de cazane pe racord Triaj București - Magistrala București – Constanța


Boghiu Y25Cs de la vagonul Zaes


Capac desfăcut de la conducta de descărcare a combustibilului din vagonul cisterna



15:50

Locomotiva EA1-219, văzută la Trenul Accelerat 14014 ceva mai devreme, tracta către Timișoara Nord un InterCity de Timișoara.

Trenul Personal 7016, Balotești - Aeroport – București Nord


Trenul InterCity 593, București Nord – Timișoara Nord


După o staționare de 2 ore, locomotiva EA1-219 pleca din nou la drum


Locomotiva CFR Marfă 40-0847-0 cu vagoane Uacs de la Tulcea


Vagon de marfă Uacs



16:00

După ce am fost vizitați de un mărfar cu vagoane Uacs, am fost neplăcut surprinși să observăm compunerea Trenului Accelerat de Iași. Nu este confortabil să călătorești peste 400 de kilometri într-un vagon etajat. Deși marea majoritate a trenurilor de lung parcurs au o compunere cu vagoane confortabile, excepția de la regulă vine tocmai de la acest tren către Iași.

Locomotiva electrică Phoenix 40-2003-2 cu Trenul Rapid 798, Craiova – București Nord


Trenul Personal 9011, București Basarab – Pitești cu locomotiva LDE EGM 959


Locomotiva 40-0114-5 cu Trenul Rapid 827 pentru Brașov / Sibiu


Trenul Accelerat 1661, București Nord – Iași cu locomotiva modernizată la Softronic 91-53-0-476-692-5



16:10

Un alt tren care pleca spre munți și la care se putea achiziționa bilete de călătorie la preț rezonabil era Personalul 3007 cu LE 292.

Trenul Personal 7017, București Nord - Aeroport Otopeni – Balotești


Trenul Personal 3007 cu locomotiva electrică 40-0292-7



16:20

Venea de la Urziceni Personalul 7036, cu aceeași compunere de vagoane cu care pleca 7033 cu 2 ore în urmă de la București. Un alt tren mărfar tranzita racordul către Triajul București. În timp ce trenul a staționat câteva minute, un vagon cu frâna izolată a reprezentat subiect de exercițiu fotografic.

Trenul Personal 7036, Urziceni – București Nord


Locomotiva electrică 40-0544-3 cu un tren de vagoane Eacs


Prim plan cu boghiurile locomotivei electrice


Scrisoare de trăsură de pe vagonul Eacs


Ce lipsește de aici?


Marcajul / jalonarea bandajului și a obezii roții de la un vagon de marfă


Boghiu Y25Cs


Dar de aici ce lipsește?



Iată cum au trecut 3 ore dintr-o sâmbătă cu cer frumos, cu activitate feroviară interesantă și cu fotografiile pe care le-ați urmărit până la sfârșitul acestui blog. Vă mulțumesc și vă mai aștept!

PS: Vă propun un mic concurs! Mai sus am pus două întrebări în legătură cu două imagini care surprindeau sistemul de frânare al unui vagon cu frâna izolată. Dacă doriți să câștigați o revistă de profil, tot ce trebuie să faceți este să vă înscrieți pe blogul meu prin accesarea butonului: ”Înscrieți-vă pe acest site” (se poate găsi în coloana din dreapta a paginii web) și trimițându-mi, la e-mail-ul mihaitudosa@gmail.com, până sâmbătă, 18 aprilie 2015, ora 23.59, răspunsul la întrebarea: ”Ce elemente din timoneria de frână lipsesc din imaginile de mai sus? Dați cel puțin două exemple.” Subiectul e-mail-ului va fi ”Concurs blog”.




Răspunsurile corecte vor fi numerotate și incluse într-o urnă din care va fi extras câștigătorul revistei Railway Gazette. Extragerea va avea loc duminică, 19 aprilie 2015. Dând share pe Facebook la postarea pe care o citiți chiar acum vă dublați șansele de câștig. Menționez că revista pe care o puteți câștiga conține și articole referitoare la industria feroviară românească.

Vă doresc mult succes!


Revista pusă la bătaie pentru voi!


2 comentarii:

  1. Un blog absolut superb, si desi recunosc ca il urmaresc de vreo cateva luni, abia acum m-am decis sa-ti multumesc pt articolele interesante, care chiar mi-au fost de un real folos, asta pt a ma familiariza cu unele terminologii din domeniu in mod special, dar si pt a-mi aduce aminte de momentele frumoase ale CFR-ului dupa care tanjesc cu lacomie greu de inteles de majoritatea celor ce ma cunosc. :D
    Spor la treaba si la mai multe astfel de "masini ale timpului"! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, Cipri! Și eu îți urmăresc activitatea și te felicit pentru timpul acordat acestui domeniu. Mulțumesc pentru comentariu și urare! Numai bine.

      Ștergere

UA-11835228-1