vineri, 30 mai 2014

Tramvaie la Pod Lacuri Titan și Piața Iancului

ianuarie 2010 -=- Tramvaie V3A-93, V3A-93M, V3A-93-CH-PPC și V2A în București

Fiind iarnă în toată regula în București, călătoriile feroviare cu trenul erau anevoios de întreprins, astfel că atenția mea a fost îndreptată, temporar, spre vehiculele feroviare urbane (tramvaie și metrouri) din timpul acele zile friguroase din ianuarie 2010.

Așa cum scrie în cursurile de la Facultatea de Transporturi din București, tramvaiul este un vehicul urban pe șine dedicat transportului de călători în interiorul orașelor. Acest sistem tehnic se deplasează pe șinele înglobate în carosabilul străzii sau pe o rețea separată de căi ferate, care asigură și ghidarea tramvaiului prin intermediul buzei roților care pătrunde într-un canal destinat acestui scop.


Tramvai V3A-93M 293 al depoului Dudești în stația Pod Lacuri




vineri, 23 mai 2014

Ultima locomotivă de la CFR Călători la Fălticeni


31 decembrie 2009 -=- Trenul Personal Fălticeni – Dolhasca

În ultima zi a anului 2009, o ultimă locomotivă diesel-electrică de 2100 de cai putere părăsea Gara Fălticeni. Spun o ultimă locomotivă deoarece serviciul pe ruta Fălticeni – Dolhasca a fost asigurat de un automotor Desiro între martie 2008 și martie 2010. După această dată, Regiotrans a închiriat această linie pentru 4 ani, iar mai multe informații despre această stare de fapt o puteți citi într-un articol Monitorul de Suceava. S-a întâmplat ca în ziua de 31 decembrie 2009 să fie prezent, la Fălticeni, un tren format din locomotivă LDE 2100 CP + vagoane de călători deoarece automotorul Desiro nu a fost disponibil.

Dar atunci era iarnă, era duminică, din cele patru perechi de trenuri, circulau doar 3. Pentru oricine din zonă era clar că transportul feroviar de călători pe această rută suferea enorm din cauza orarului care nu era deloc adaptat fluxului de călători. Dar trecând de partea comercială, cei mai bucuroși din zona gării din Fălticeni eram eu și… aparatul de fotografiat. Lumina era perfectă, locomotiva curată, vagoanele înghețate într-un albastru omogen. Această baftă de întâmplări s-a concretizat într-o fotografie acceptată pe site-ul internațional de fotografie, RailPictures.net.




Trenul Personal Fălticeni - Dolhasca, compus dintr-o locomotivă și 2 vagoane

vineri, 16 mai 2014

Locomotive ascunse vara de vegetatie, vizibile iarna

26 decembrie 2009 -=- Călătorie de iarnă de la București la Suceava

După un Crăciun (unicul) petrecut la București, am părăsit capitala unde zăpada era doar atât cât să-ți ajungă la șireturile pantofului, pentru a ajunge la Suceava, acolo unde zăpada era până la genunchi.

Călătoria cu trenul a început la ora 11 cu Trenul Rapid 751, București Nord – Suceava/Botoșani, iar timp de 6 ore am privit câmpurile și dealurile pe geamurile vagonului încălzit. Din fericire, lipsa vegetației de-a lungul Magistralei 500 a permis ochiului meu și al obiectivului camerei foto ”accesul” vizual spre locomotivele care deserveau diverse căi ferate industriale.


Locomotiva LDE 130-025 avariată în apropiere de Focșani

luni, 12 mai 2014

Casa trenulețelor de jucărie din București

23 decembrie 2009 -=- Trenulețe de jucărie

Exista, în 2009, ”Casa Trenulețelor”, pe calea Dorobanților (lângă stația de metrou Ștefan cel Mare), un loc în care am petrecut cel puțin o oră. M-am învârtit în jurul dioramei și am urmărit cu drag un tren mărfar compus din TIRuri tras de o locomotivă Siemens, un tren de persoane tras de o locomotivă diesel-electrică 060-DA și compus dintr-un vagon etajat 26-26. Mi-a plăcut foarte foarte mult, era ora închiderii, aproape de Ajunul Crăciunului, iar eu urmăream semnalele luminoase de pe diorama în cauză…

Pe lângă videoclipul pe care vi-l propun să-l urmăriți, vă prezint și câteva instantanee de atunci. Îmi pare rău că această ”Casă a Trenulețelor” nu mai există și astăzi (2014), nu știu de ce…




Locomotiva 060-DA


duminică, 11 mai 2014

Trenulețe pentru mari și mici la București

14 decembrie 2009 -=- Diorame de vânzare la București

În cadrul unor târguri de cadouri pentru Crăciun, Sala ”Dalles” a fost gazda unor standuri de la diverși producători de dulciuri, decorațiuni, dar și alte produse, cum ar fi cărți, jocuri și… trenulețe! Am remarcat aici standul ”Ștefan Hobby Toys”, drept pentru care vă prezint mai jos trenulețele, gările și căile ferate în miniatură. Magazinul de unde puteți cumpăra aceste jucării este HobbyToys.ro.

Locomotiva în miniatură BR 55 5184 pe un viaduct


sâmbătă, 10 mai 2014

Plimbare cu Dacia 1410 pe Drumul Național 1

11 decembrie 2009 -=- Imagini de pe ruta Codlea - Ploiești

Ce frumos e atunci când prietena ta are niște bunici super de treabă! Unde mai pui că mai și locuiesc într-o zonă pitorească, umbrită de Vârful Moldoveanu și scăldată în apele Oltului. Trecând de latura umană de excepție și de luat exemplu a unor oameni ardeleni, drumul de multe sute de kilometri până la ei era o mică aventură.

Vă voi prezenta în imaginile de mai jos un segment din drumul național 1, Sibiu – București. Cu ochii după trenuri, după crestele Carpaților, dar și cu gândul la oamenii de lângă mine (de atunci...), au rămas și aceste amintiri frumoase din vremea facultății.


Trenul RegioTrans văzut de la bordul unei Dacia 1410

 

UA-11835228-1