sâmbătă, 1 februarie 2014

Trenurile de seara ale Bucurestilor

Noiembrie 2009 -=- Activitate FeRoviaRă nocturnă în București Nord

E liniște. Și când spun că e liniște în București, e lucru rar. Barierele de ciment din jurul Gării de Nord nu lasă loc decât sunetelor ambulanțelor și claxoanelor date de șoferii grăbiți. Și totuși, liniștea este curmată de muzica locomotivelor, care fie oftează, fie se enervează, fie o zbughesc la fugă. Muzica aceasta s-ar traduce prin deconectarea ventilației motoarelor electrice de tracțiune, deconectarea disjunctorului pentru a permite manevranților să conecteze/deconecteze fișa electrică de înaltă tensiune sau demararea trenurilor din gară spre destinație.

Imaginile mișcătoare și căldura dată de luminile cu nuanță caldă sau rece de pe peroanele Gării de Nord îmbiau la fotografii și înregistrări video, mai ales că temperatura de afară încă permitea să-ți ții degetele pe aparatul foto mai mult timp astfel încât să poți opera setările dorite.


Locomotiva electrică CFR Călători EA-881






19:40

După o zi obișnuită la facultate, am ieșit pentru 2 ore în gară pentru a admira trenurile care pleacă sau care vin din/în capitală.

Trenul Săgeata Albastră, Accelerat 1797, București Nord – Pitești / Curtea de Argeș


Locomotiva electrică EA-881 la Trenul EN 370 ISTER spre Budapesta


Componența Trenului Ister



19:50

Veți observa două focuri aprinse în semnalele luminoase de ieșire din Gara de Nord. Se datorează faptului că fotografia a fost realizată cu timp de expunere lung (6 – 8 secunde). Pentru a realiza o fotografie cât mai clară, se recomandă folosirea unei telecomenzi speciale.

Plecarea Trenului Internațional



20:00

Locomotivă electrică în mișcare


Vagon de dormit surprins într-o fotografie cu timp de expunere 10 secunde


Semnal luminos cu două indicații



20:20

Locomotiva electrică 41-0199-4 la Trenul Accelerat 1635 / 1631 (Sibiu / Oradea)


Seara în Gara de Nord. Tocmai sosea un tren de la Suceava/Botoșani


Locomotiva electrică 41-0240-6


Se gara un tren cu vagoane moderne


Locomotiva electrică EA1-240


Semnal luminos cu indicația VERDE pentru Trenul Accelerat de Sibiu/Oradea



20:40

Trei locomotive diesel-electrice în Gara de Nord


Locomotiva LDE-EGM 1046


Se mai gara un tren


Locomotiva electrică EA 5100 kW EA1-148


Trenul Accelerat 1653 spre Vatra Dornei Băi cu EA1-255



21:10

Locomotiva electrică modernizată de Softronic la Trenul Accelerat 1641 spre Baia Mare / Târgu Mureș / Bistrița Nord / Zalău


Boghiu Goerlitz VI la un vagon etajat 26-16



Și când mă gândesc, Doamne, cât de ușor și accesibil era să ajung în Gara de Nord, nu trebuia decât să închid camera și s-o iau la pas 15 minute prin căminele de la Grozăvești. Goarnele locomotivelor și ale automotoarelor sunau tot mai tare de îndată ce mă apropiam de cele 14 linii ale Gării de Nord...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1