luni, 2 decembrie 2013

Pe cărările de munte din Poiana Brașov

15 iulie 2009 -=- Excursie cu telecabina în Poiana Brașov

Am venit cu al meu coleg de la facultate în Poiana Brașov să ne bucurăm de aerul curat și de priveliștea oferită de piscul Postăvaru. Deși am ales să ne întoarcem în aceeași zi în București, totuși cabanele și hotelurile din Poiană ne-au făcut cu ochiul insistent.

Telecabina Kanzel ne aștepta să urcăm 693 de metri de la baza poienii până sus la Vârful Cristianul Mare (1690 m). Iar noi, că tot am bătut drum de la București până aici, am mai urcat până la Vârful Postăvarul (1799 m). Și așa, în continuare, vă invit să vizualizați câteva imagini făcute cu aparatul foto care mă slujea cu responsabilitate, chiar și la acea înălțime.



Întâlnire de gradul III cu telecabina traseului Kanzel


Gara Predeal, văzută de la 1799 metri (Vârful Postăvaru)


13:30

După ce ne-am delectat cu trenulețele în miniatură de la Expoziția de trenulețe din centrul Brașovului, am zăbovit câteva minute în Piața Sfatului, ca mai apoi să ajungem în stația Livada Poștei. De aici, am luat autobuzul spre Poiană, ne-a costat 7 sau 8 lei un drum dus-întors.

Părăseam Expoziția de trenulețe


Telecabina Tâmpa din Piața Sfatului din Brașov


Amenajare florală în Piața Sfatului


Muzeul de Istorie din Brașov


Vedere spre Telecabina Tâmpa


Piața Sfatului


Vedere din Centrul Brașovului


Biserica Neagră din Brașov


Contraforturi cu statuete


Ușile de intrare în Biserica Neagră


Contraforturi impresionante


Geam înalt


Brașovul văzut din șoseaua Livada Poștei - Poiana Brașov



14:20

Autobuzul pentru turiști circulă din 30 în 30 de minute și, după părerea mea, acesta este cel mai dificil traseu rutier din România aflat în administrația unei regii autonome de transport, o diferență de nivel de aproape 400 de metri, distanță de 12 km în nici 20 de minute.

Autobuzul Mercedes care aduce turiștii în Poiana Brașov


Stația de preluare turiști din Poiană către Brașov


Harta turistică Poiana Brașov


Pe străzile din Poiana Brașov


Harta orientativă acces Vârful Postăvaru


Teleferic Kanzel


Roata de antrenare a telecabinei


O hartă cu telecabina din Poiana Brașov



14:40

Și după ce ne-am obișnuit cu aerul tare și curat de munte, ne-am îndreptat cu pași repezi spre telecabină. Am plătit un preț cam piperat – 29 de lei – dar am (re)trăit ceva frumos, am simțit că zburăm deasupra unui ocean de nuanțe de verde.

Începeam să urcăm în telecabină


La firul... telecabinei


Al doilea stâlp de telecabină


Întâlnire de gradul III


Vedere în Poiana Brașov


Urcăm spre Postăvaru


Ne apropiem de al treilea stâlp


Brașovul


Vârful Cristianul Mare


Depresiunea Brașovului văzută din telecabina Kanzel


Capătul telecabinei din Poiana Brașov



15:00

Ne-am obișnuit deja cu senzația de înălțime, însă am ajuns rapid în celălalt capăt al telecabinei. Mă așteptam să fie frig, dar era mijlocul lunii iulie și era cald.

Un teleski de înălțime


Către Brașov și împrejurimi


Gara Timișul de Sus văzută de pe Vârful Postăvaru


Vârful Postăvaru din Poiana Brașov


La înălțime


Traseu turistic spre Halta Timișul de Jos


Vârful Postăvaru


Predealul


Păduri fără capăt și o stâncă falnică


Valea Timișului


Între Timișul de Jos și Predeal


Gara Predeal, văzută de la 1800 metri înălțime


Vedere către Codlea, Sibiu


Pancartă a Institutului Militar de Radiolocație Brașov, dedicată ostașilor căzuți în al Doilea Război Mondial


Gara Timișul de Sus


O buburuză la 1800 metri


Spre adâncul... cerurilor


Antene și relee în Postăvaru


Poiana Brașov văzută de pe Vârful Postăvaru


Turism montan


Acces cu balustrade


O floare montană de culoare roșie



16:30

Aveam cartea cu mersul trenurilor la purtător, am așteptat trecerea prin gara Timișul de Sus a vreunui tren de persoane. N-am avut noroc… să filmez/fotografiez un astfel de tren, însă am reușit să prind unul… mărfar! Iată-l aici. Am coborât pe jos pe Drumul Roșu, foarte ușor de parcurs și fără niciun fel de impediment.

Părăseam Platoul Postăvaru


Verde și albastru, peisaj montan


Pe cărări de munte


Coborâre ușoară, urcare dificilă


O pârtie frumoasă flancată de pădure


Traseul telecabinei


Traseu Poiana Brașov – Postăvaru


Coborâre puternică


Încă puțin până în Poiana Brașov


Așa se vedea către Vârful Postăvaru


Așa se vedea spre Poiana Brașov


Fără o mașină 4x4, greu te descurci pe aici


Coboram cu încredere pe Drumul Roșu






Verde și... numai verde


Pârtieeeeeeee



19:20

Când ne-am întors în Gara Brașov, am asistat la un fenomen interesant, dar totodată periculos din punct de vedere al siguranței circulației. Un vagon cușetă a intrat fumegând în gară cu un puternic miros de sabot încins. Revizorii CFR s-au dus imediat la vagon și au constatat defecțiunea (probabil regulator SAB reglat necorespunzător), au turnat apă pe sabot pentru a coborî temperatura sabotului și au avizat vagonul să circule mai departe.

Un tren care a venit încins de la Predeal


Saboți încinși la vagonul cușetă



Vă mulțumesc pentru atenție și vă doresc toate cele bune! Vizitați România!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1