luni, 30 noiembrie 2009

M514: Suceava - Vama - Moldovita

30 aprilie 2008 -=- Excursie FeRoviaRă între Obcinile Bucovinei


După Paşte, elevii iau vacanţă şi merg la bunici, acasă la părinţi sau la rudele cele mai dragi. Şcolar fiind în clasa a XII-a, am beneficiat de vacanţă şi am plecat cu aparatul foto în buzunar spre Moldoviţa. Traseul pe care l-am urmat a fost Suceava (Burdujeni) – Suceava Vest – Gura Humorului – Vama – Moldoviţa şi a durat 2 ore şi 20 de minute. Am traversat dealurile Sucevei, dealul Ciungilor, am trecut prin depresiunea Gura Humorului, peste râul Suha şi am ajuns în Moldoviţa, localitate situată între Obcina Mare şi Obcina Feredeului.

Submagistrala 514, Vama – Moldoviţa, a făcut parte din Căile Ferate Bucovinene. A fost construita de firma austriacă Louis-Ortlieb&Co din Munchen. Linia porneşte de la Vama (situată la o altitudine de 533 m) şi urcă de-a lungul Văii Moldoviţei pe o distanţă de 20 de km, ajungând la Moldoviţa (645 m altitudine).

Calea ferată a fost folosită începând cu 1 august 1889 pe traseul Vama - Dragoşa, iar mai apoi pe traseul Vama - Dragoşa - Vatra Moldoviţei - Moldoviţa, după 15 august 1889. Iniţial, scopul construirii a fost transportul de masă lemnoasă din pădurile bogate ale Bucovinei, ulterior obţinându-se permisiunea traficului de călători. Astfel, în 1904 se înfiinţează haltele de călători de la Dragoşa, Vatra Moldoviţei şi Moldoviţa. Până în 1908 vor fi înfiinţate şi haltele de la Frumoasa şi Valea Stânei. Dintre caracteristicile tehnice ale liniei amintim declivitatea maximă de 25 mm/m, raza de curbură minimă fiind de 150 de m.



Automotor diesel în Gara Moldoviţa

M500: Gara Suceava Burdujeni

28 aprilie 2008 -=- Un Paşti FeRoviaR


Dedicat tuturor FeRoviaRilor care îşi sacrifică Paştele, Crăciunul, Anul Nou şi conduc roata cu aripi spre destinaţie!

Primăvara, se ştie, înverzeşte chiar şi iarba din preajma gărilor, apelor, pădurilor. Ei bine, aşa cum am mai văzut şi în zilele de 17 şi 18 aprilie, Gara Suceava Burdujeni îşi etalează din nou cărămiziul devenit celebru în peisajul burdujănean. S-a nimerit ca în această zi de Paşte să fiu în Suceava şi să mai surprind câteva momente alături de liniile ferate sucevene.

Rugat să însoţesc spre Fălticeni o cunoştinţă de la trenul Rapid 651, Bucureşti Nord – Suceava Nord, am ajuns (mult) mai devreme în peisajul FeRoviaR sucevean decât ora sosirii trenului bucureştean. După ce am servit masa copioasă cu familia şi am fost în vizită la Manolea la… bunicii mei, m-am pornit după-amiază spre capitala Bucovinei.


Gara Burdujeni

M500: Gara Suceava Burdujeni

18 aprilie 2008 -=- Activitate FeRoviaRa Suceava Burdujeni


În această zi de aprilie a avut loc la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” concursul de web-design şi aplicaţii. Am participat ca reprezentant al Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu”. Din păcate, nu am obţinut niciun premiu.

Am pornit de la 13 din Fălticeni, am terminat concursul în jur de ora 15:30, urmând să mă duc până la Gara Burdujeni. Am ieşit din liceul aflat pe strada Mărăşeşti, am cotit pe la strada Petru Rareş şi apoi am coborât pe Calea Unirii până când am ajuns în apropierea Gării Burdujeni.

LDH45-254 manevrează 7 vagoane cu fier vechi în Triajul Suceava

M500: Suceava Burdujeni - Itcani

17 aprilie 2008 -=- Suceava: Plimbare de primăvară suceveană între Burdujeni si Iţcani

A fost o zi frumoasă de primăvară, cu nori pufoşi pe cer, în care am hotărât să fac o vizită Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” şi a Gării Suceava – Burdujeni. Scopul vizitei la acest liceu a fost acela de a mă informa cu privire la Concursul de web-design, la care aveam să particip ziua următoare, 18 aprilie. Prilej cu care am coborât şi în cartierul de jos al Sucevei, Burdujeni, pentru a mai răpi câteva momente din activitatea FeRoviaRă din gară.

Trenul de Putna pleacă din Gara Suceava Burdujeni

M500: Gara Suceava Burdujeni

9 aprilie 2008 -=- Nu pozaţi trenurile!

9 aprilie 2008, o zi ca oricare alta, o zi în care sute de elevi, studenţi, muncitori mergeau la şcoală, facultate, la muncă. Împreună cu Ionuţ Ipate, am poposit pe meleaguri sucevene, mai exact la Gara Burdujeni, Suceava. Era miercuri, aveam ore de fizică şi matematică şi... la 7.10 aşteptam la ocazie spre Suceava.

Ajunşi în capitala istorică a Bucovinei, am călătorit cu un Maxi-Taxi din Centru şi până la Gară. A costat 1 leu / călătoria, iar distanţa de 25 de km dintre Fălticeni şi Suceava – 4 lei.

Catenară a la Burdujeni


M500: Plimbare Suceava Burdujeni - Itcani

5 aprilie -=- Pantografe, ploaie şi pasiune între Ițcani și Burdujeni


Dacă am ales să particip la Cursurile de Excelenţă de la Limba şi literatura română… a fost o decizie înţeleaptă luată prin noiembrie. Iniţial adoptată cu scopuri nebănuite de unii dintre voi. A fi la Suceava înseamnă obligatoriu şi o plimbare prin gările bucovinene. Asta nu înseamnă că aş fi demn pe deplin de Cursurile de Excelenţă… sunt alţii mult mai buni ca mine!


M500: Gara Suceava Burdujeni

22 martie -=- Singurătate printre liniile magistralei 500

09:30
…Şi era sâmbătă când Mihaela, colega mea de clasă, mă aştepta în centrul Fălticeniului pentru a merge, împreună, la Cursurile de Excelenţă de Limba şi literatura română, organizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” din Suceava. Dacă cu câteva luni în urmă – sâmbăta însemna doar o călătorie spre Suceava, iată că acum… înseamnă o plimbare FeRoviaRă. Cu sau fără însoţitor/i, asta a depins… de multe aspecte. Însă de data aceasta, 22 martie, a fost linişte, deoarece paşii nu mi-au fost urmaţi de nimeni. A fost linişte şi singurătate…

 Rama electrică, 58-0007-9, cu P5735, Suceava – Cacica

M500: Dolhasca & M510: Falticeni

11 martie 2008 -=- Incursiune în viaţa a doi pasionaţi şi a unui mecanic de locomotivă de FeRoviaRe - Manevră Fălticeni


09:30
Dacă duminică, 9 martie 2008, am călătorit cu un tren format dintr-o locomotivă LDE (60-0664-7) şi trei vagoane 20-57 pe ruta 510, Fălticeni – Dolhasca, marţi, 11 martie 2008, l-am luat pe colegul meu de bancă, Ionuţ, şi am pornit într-o călătorie scurtă până la Dolhasca. Am dorit să călătorim cu Săgeata Albastră, să vedem şi noi… cum e! Pe 11 martie era de serviciu automotorul Desiro 96-2040-2.

Desiro 96-2040-2 în Gara Fălticeni

M510: Falticeni - Dolhasca (ultimul tren cu tractiune diesel Sulzer)

9 martie 2008 -=- Ultima plimbare cu trenul Sulzer pe ruta 510 - Dolhasca-Fălticeni




14:40
Cu o dorinţă nebună de a (re)descoperi Dolhasca, punct FeRoviaR situat pe magistrala 500 la 407,7 km de Bucureşti, am decis să fac o plimbare pe ruta 510, Fălticeni - Dolhasca. Ştiind că voi găsi Sulzerul albastru (care de obicei venea la Fălticeni), am ajuns mai repede în gară şi am prins în cadrul "celor 5 linii" ale fostului complexului ForestFalt, actual TransLinkGrup, în care se aflau 10 vagoane Eacs, goale, care urmau să fie... trimise, cândva... vom vedea noi când... spre Dolhasca... şi aşa mai departe.


duminică, 29 noiembrie 2009

M510: Falticeni, linia industriala METADET

2 martie -=- De veghe în lanul... de linii ferate ale fostului METADET


Într-o duminică frumoasă de 2 martie 2008, am luat bicicleta din dotare (care m-a servit cu demnitate mai bine de şapte ani de zile) şi am purces, iniţial, la o plimbare spre ieşirea din Fălticeni spre Suceava, ca mai apoi să mă întorc în zona... cunoscută şi pe 24 februarie – fosta CHIMIE Fălticeni, cunoscută şi sub numele de METADET – bomba Fălticeniului., zonă situată la ieşirea din Fălticeni spre Dolhasca.



M502: De la Suceava Vest Scheia la Suceava Nord Itcani

29 februarie -=- Excursie FeRoviaRă între Suceava Vest(Şcheia) şi Suceava Nord (Iţcani)



Era 29 februarie... dimineaţa. Zi foarte frumoasă de vineri, în care aproape toată lumea muncea şi noi (a fost şi Ionuţ împreună cu mine, el fiind colegul meu de bancă/clasă). Ne hotărâsem să parcurgem linia ferată dintre Suceava Vest şi Suceava Nord. Sigur vă-ntrebaţi... "Şi cu şcoala ce aţi făcut?" Uite bine... ne-am învoit. Să stau la fizică (cu toată că îmi place mult şi o respect pe d-na mea profesoară) şi să aud pe unii dintre colegii mei care fac gălăgie? Nu. Peste câteva luni voi pleca definitiv (sau nu) de pe aceste locuri şi mi-aş dori să nu regret mai târziu pentru ce n-am făcut.

Piatră de hotar pe linia M502, Suceava - Ilva Mică





M500: Gara Suceava Burdujeni

26 februarie - Lucrare la chimie... să se afle compoziţia oxidului de fier

Iată cum uneori ai de făcut o sumedenie de lucruri aparent folositoare (BAC, teme) şi îţi mănâncă mult timpul vieţii (care, conform teoriei de schimbare a polilor magnetici care va avea loc în 2012, timpul se scurge incredibil de repede), m-am hotărât să repornesc suita de mici povestiri cu privire la mini-aventurile prin gările judeţului Suceava (deocamdată. Şi spun deocamdată cu o tărie de fier).

Gara Suceava Burdujeni




M510: Gara Falticeni

24 februarie 2008 -=- Informatică... feroviară!

Se făcu ora 12.45 când profesorul meu drag de informatică a încheiat şedinţa gratuită cu 3 dintre colegii mei care dau BACul la informatică, după care am hotărât cu Ionuţ, colegul meu de bancă (care va susţine şi el BACul la informatică), să coborâm la gară să facem câteva fotografii. Şi-aşa că îi eram dator lui iubitzel (dar şi tuturor celor care le face plăcere să vadă şuruburi, linii, mărci şi semnale) cu câteva imagini ale gării din diverse unghiuri. Ajuns la locul faptei, m-am întâlnit şi cu trenul personal de ora 13:15, care urma să parcheze pe linia 3, din el ieşind peste 50 de oameni.

Vă invit în continuare să vizionaţi câteva instantanee cu gara din Fălticeni, un fel de nod feroviar care, aşa cum spunea şi iubitzel, e mult prea mare pentru ceea ce înseamnă Fălticeni - un oraş mort. Încerc să-l readuc umpic la viaţă, măcar în faţa membrilor RRT.

Capăt de linie

Iarna in Garile Burdujeni si Itcani

12 ianuarie 2008 -=- M500: Plimbare Suceava Burdujeni - Itcani


12 ianuarie 2008 -=- Prima plimbare Burdujeni-Itcani, primul blog...

O zi de 12 ianuarie începea foarte leneş, în frunte cu un gând care mergea deja la Suceava, localitate mult îndrăgită de mine… care e sau nu din întâmplare reşedinţa de judeţ a… judeţului cu acelaşi nume.

A începe să vă povestesc despre faptul că am pornit (şi am şi venit) cu o Dacie roşie ori că ziua a fost – din nou – friguroasă şi „ne-senină”, nu ar avea aşa mare importanţă. Dar am ajuns în cele din urmă la Cursurile de Excelenţă care se desfăşoară din două în două sâmbete. Astăzi, 12, ar fi trebuit ca domnişoara Andreea Şandru să ne mai povestească despre literatura română alte două ore frumoase. Însă astăzi… nu a mai venit. Până acum am participat de două ori şi mă simt foarte mulţumit de timpul pe care l-am câştigat ascultând-o. Sper să-mi prindă bine.

În slujba roții și a șinei, pentru totdeauna!



6-7 septembrie --- Trenuri în noapte pe Magistrala 500

9 minute a staţionat Acceleratul 1653, Bucureşti Nord – Vatra Dornei Băi, în Gara Paşcani… Acest tren a avut în componenţa lui 2 vagoane de dormit şi 11 vagoane compartimentate, din care 2 vagoane de clasa I.

Povestea vieţii mele se leagă de acest tren în seara zilei de 6 septembrie 2009, când am plecat din Gara Bucureşti Nord spre Fălticeni, alături de Ionuţ, camaradul meu FeRoviaR de încredere. Am prins loc în vagonul 3, cu seria 20-55 110-2. Am călătorit foarte bine. Vagonul amintit are în compartiment câte 6 locuri şi ai loc să-ţi întinzi picioarele fără nicio problemă. Prezintă loc de bagaje suficient, iar pentru 60 de lei (30 de lei la preţ redus pentru elevi, studenţi şi pensionari) poţi ajunge din Bucureşti în Suceava cu garanţia unei călătorii în siguranţă.



1 septembrie 2009 --- Orient Express în România

Călătoream la sfârşitul lui aprilie 2008 cu o ramă electrică de la Suceava Burdujeni la Vama, iar un panou din acel tren amintea de Orient Express. Iată că începutul toamnei m-a găsit la Bucureşti şi am văzut şi fotografiat, pentru prima dată în viaţa mea, Orient Express. Un tren cu o tradiţie de 126 de ani, un tren care circulă mii de kilometri contra a mii de Euro...



Orient Express, garat pe linia 14 in Bucuresti





UA-11835228-1